"Tidak ada tamat untuk menuntut ilmu"


21 Julai 2012

Perlantikan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri

Alhamdulillah, pada tanggal 16 Julai 2012 (Isnin) yang lepas saya telah dilantik sekali lagi oleh YAB Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mengkaji semula sistem pendidikan negara. Lantikan kali ini adalah peringkat kedua untuk meneliti dan menilai semula dua pelan seperti dibawah.

i) Pelan Pembangunan Pendidikan (2012 - 2025)
ii) Pelan Strategik Pendidikan (2012 - 2015)

Dua pelan diatas terbahagi kepada pelan jangka pendek dan pelan jangka panjang. Pelan terakhir yang pernah digubal oleh Kementerian Pendidikan Malaysia ialah Pelan Induk Pembangunan Pendidikan Malaysia (PIPPM) pada tahun 2006 - 2010. Oleh itu, pelan diatas adalah lanjutan daripada PIPPM. Ini adalah penting dalam meneruskan program transformasi negara dari persepektif pendidikan selaras untuk mencapai hasrat menjadi negara maju menjelang tahun 2020.

Dibawah ini saya lampirkan plak Watikah Perlantikan daripada YAB Timbalan Pendana Menteri Malaysia.


Saya berbesar hati ingin menjemput mana-mana ahli-ahli professional dalam bidang pendidikan malaysia untuk sama-sama menyumbang idea dan pendapat dalam melaksanakan pelan ini. Anda yang berminat boleh menghubungi saya ditalian (013-3628956).

Sebagai maklumat tambahan, saya juga telah menyiapkan sebuah buku bertajuk 'Sekolah Berprestasi Tinggi : Satu Transformasi'. Buku ini adalah cetakan 'Penerbit UTHM' yang baru sahaja disiapkan dalam tahun ini. Muka hadapan buku tersebut adalah seperti dibawah.








1 ulasan: