"Tidak ada tamat untuk menuntut ilmu"


4 Ogos 2012

Siri Dialog Pendidikan (April - Disember 2012)

Ketika ini pihak ahli panel-panel yang dilantik oleh Timbalan Perdana Menteri, YAB Tan Sri Muhyiddin sedang dalam proses menjelajah ke seluruh Malaysia bagi mendapatkan maklumbalas dari semua lapisan masyarakat tentang sistem Pendidikan Negara. Proses dialog ini telah bermula dari bulan April yang lepas dan dijangka berterusan hingga ke hujung tahun 2012 ini.

Untuk maklumat lanjut : Berita Harian - Siri Dialog Pendidikan April

Dalam proses tersebut, 7 ahli panel tempatan yang telah dilantik terdiri daripada pakar pendidikan tempatan dan 4 lagi ahli panel luar negara untuk mengumpul, mengkaji & menyiapkan laporan terperinci tentang proses transformasi pendidikan agar ia kekal relevan dengan kehendak masa hadapan dan sesuai dengan sasaran negara untuk menjadi negara maju menjelang 2020.

Saya berharap agar semua pihak-pihak yang terlibat dalam dunia pendidikan di Malaysia samada secara langsung atau tidak langsung akan memberikan input-input yang bernas dalam masa ini agar kita dapat menghasilkan satu laporan yang sangat sesuai & padan dengan corak masyarakat Malaysia yang majmuk ini. Semoga hasrat kita untuk melonjakkan kualiti pendidikan negara setaraf dengan negara maju akan menjadi kejayaan. Insyaallah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan