"Tidak ada tamat untuk menuntut ilmu"


12 April 2012

Keluarga Abdul Jabbar

Saya berasa sangat gembira kerana hasil usaha salah seorang saudara saya, Rusnan Abas telah berjaya mengumpul semua maklumat tentang generasi keluarga saya hingga ke peringkat generasi ke-8.

Malah ianya lebih manis apabila satu majis rasmi telah diaturkan untuk bertemu dengan semua waris keluarga abdul jabbar. Kesudian Ketua Menteri Melaka, Dato Seri Ali Rustam untuk merasmikan majlis ini merupakan satu lagi coretan sejarah dalam keturunan keluarga saya.

Hasil daripada usaha saudara saya ini, kerajaan negeri telah bersetuju untuk memberikan geran untuk pembinaan muzium abdul jabbar & ianya menjadi salah satu mercu tanda tempat untuk melancong di bahagian selatan negeri melaka. 

Selain itu, muzium ini juga boleh dijadikan tempat untuk membuat kajian & rujukan bagi pengkaji-pengkaji yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang keluarga abdul jabbar. 

Dibawah ini adalah hasil keratan akhbar pada hari Selasa (8/11/2011) untuk tatapan semua.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan