"Tidak ada tamat untuk menuntut ilmu"


12 April 2012

Malaysia Hari Ini (TV3) - "Cara mengatasi kanak-kanak yang pendiam & pemalu"

Beberapa bulan yang lepas saya telah di undang oleh TV3 melalui rancangan Malaysia Hari Ini (MHI) untuk membincangkan topik tentang "Cara mengatasi kanak-kanak yang pendiam & pemalu" bersama dengan seorang lagi panel (Encik Zaid Mohamad - Perunding Keibubapaan).

Ia adalah satu topik yang penting dalam proses mendidik kanak-kanak daripada mula mereka masuk ke alam tadika hinggalah ke peringkat tertinggi di universiti. Sikap pemalu adalah satu sifat semulajadi didalam diri seorang kanak-kanak & jika ianya tidak di jaga atau di perhatikan boleh mengundang kepada masa depan yang sukar bagi mereka.

Dalam talk-show ini, saya memberikan pendapat saya dari perspektif sebagai seorang pendidik. Bagaimana seorang kanak-kanak yang pemalu itu perlu diberi perhatian yang sepenuhnya agak mereka tidak merasa malu & takut di sepanjang sessi persekolah mereka.

Beberapa pemanggil juga ada memberikan pendapat mereka didalam talk-show ini & saya serta En. Mohd Zaid akan cuba menjawab & merungkai sebarang persoalan daripada mereka.

Dibawah adalah klip video yang telah anak saya rakam semasa talk-show itu sedang disiarkan.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan